Velünk marad-e örökre a home office?

2020. június 9. kedd, 09:32
Az informatikai piac egyik meghatározó szereplője, a HRP Europe Kft. üzletfejlesztési menedzserével, Németh Lászlóval beszélgettünk a jövő munkahelyéről

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása
- Elemzők, szakmai szövetségek, piaci szereplők is állítják, hogy a járványhelyzet egyik legnagyobb nyertese az informatikai piac, hiszen egyik napról a másikra kellett kisebb-nagyobb vállalkozásoknak a teljes működésüket home office-ra átállítani, és ez bizony hatalmas eszköz beruházásokat igényelt. Hogy látja ezt egy kereskedő cég?

- NL: Nagyon érdekes, korábban sosem látott folyamatnak lehettünk tanúi a márciustól tartó időszakban. A hirtelen és dömping-szerűen történt informatikai beruházásokat ugyanis nem a technológia, hanem a társadalmi hatások kényszerítették ki. Napok, hetek alatt valósult meg a normál életünkben néhány év alatt elvárható technológiai fejlődés. Úgy is fogalmazhatunk, hogy hetek alatt tömegekből vált felhő- és videokonferencia felhasználó. A HRP Europe Kft. mint IT disztribútor 150 gyártóval és még több technológiával igyekszik az igényeket kiszolgálni. Azt látjuk, hogy szakaszosan nőtt meg az igény előbb az eszközökre, majd a kommunikációs megoldásokra, és szerencsére eljutottunk már oda is, hogy az üzleti szereplők felismerjék, a biztonság, a hálózati és kommunikációs kapcsolat megbízhatósága ugyanúgy az üzleti siker meghatározója.

- Hogyan alkalmazkodott ehhez a HRP?

- NL: Több olyan gyártó termékét és megoldását forgalmazzuk, amelyek az otthonokba, a nappaliba kényszerített irodai környezetben szükségesek. Legyenek ezek laptopok, kommunikációs eszközök, kollaboráció, internet- és hálózatbiztonsági megoldások. Maguk a gyártók is megjelentek a speciális helyzetre szabott ajánlatokkal, mint pl. a Microsoft a 6 hónapig ingyenes Teams alkalmazással, vagy a Fortinet a széles körben ingyenes online NSE képzésekkel. Mindamellett abban hiszünk, hogy a feladatunk és hozzáadott értékünk lehet, ha a gyártók ajánlatait, innovációkat a megrendelő számára konfiguráljuk, vagyis egy adott szituációra előkészítjük és csomagba rendezzük.

Ilyen például az ún. Digitális Távmunka Csomagunk, amelyben a cég központjában elhelyezett Fortinet tűzfal, a céges hálózatra biztonságos belépést biztosító FortiToken eszközök, Microsoft 365 szoftver és fél évig ingyenes Teams előfizetés, valamint az otthoni videokonferenciát segítő, professzionális Jabra headsetek közül választhat az érdeklődő a weboldalainkon lévő online kalkulátor segítségével. A kalkulátor a cég mérete (felhasználó száma) szerint kiválasztott, és személyre szabott csomag havi előfizetési díját adja meg.

- Hogyan látják a jövőbeni kihívásokat az informatika és a piaci igények függvényében?

- NL: A változás katalizátorai azok a gyártók és azok az innovációk lesznek, amelyek a távolról végezhető munkát támogatják, mégpedig a lehető leginkább felhasználóbarát megoldásokkal. De hasonló hatása van az IT piac bővülésére a válsághelyzetet kihasználó kiberbűnözők hihetetlenül növekvő aktivitása. A Google felmérése szerint január és március között 350%-kal nőtt a phishing oldalak száma. A FortiGuard Labs eredményei is azt mutatják, hogy pandémia körüli információs igényt igen széles körben használják ki adathalász és malware alkalmazások. Minden piaci szereplőnek érdeke elébe menni és kiküszöbölni a fenyegetéseket. A legátfogóbb ajánlatunk erre a Fortinet hálózatbiztonsági eszközei és a szintén személyre szabható support szolgáltatásai.

Igyekszünk a partnereink és megrendelőink figyelmét felhívni arra, hogy a jelen helyzetben eszközölt beruházások nem időleges megoldást jelentenek, hanem hosszú távra korszerű és nagyteljesítményű IT parkot alakíthatnak ki, amelyek akkor is stabilan működnek, amikor a jövőben esetleg csökken az üzleti utazások, a hagyományos nagy irodaházak szerepe, és a munkánk jelentősebb részét otthonról vagy távolról végezzük majd el. Tudjuk, hogy ez sok esetben megterheli a cégek, különösen a KKV-k pénzügyi erőforrásait. Azt is látjuk, hogy nagyobb projektek indulását is akadályozza a válság miatti bizonytalanság. Ezért pénzügyi partnerünkkel kialakítottunk egy olyan ajánlatot, amelyben azonnal használatba vehető rendszereket 12-24-36 hónapos finanszírozással kínálunk, ráadásul a nagyobb pénzügyi terhet az időszak végére ütemezve.

- Milyen változások történtek a járványhelyzet miatt a HRP mint cég életében?

- Március közepétől mi magunk is minden „mozgatható” munkahelyet home office-ba tettünk át. Büszkén mondhatom, hogy ez a hirtelen intézkedés nem okozott megtorpanást, minden megrendelést, igényt ugyanúgy ki tudtunk szolgálni, mintha az irodában dolgoznánk. Ha fogalmazhatok úgy, még „rá is licitáltunk” erre azzal, hogy munkahelyi képzéseket (nyelvi, táblázatkezelés, kommunikáció) tartunk a kollégáinknak, és ezek is zökkenőmentesen folynak, akár a nappaliból is. Májusban megrendeztük az első virtuális partnernapunkat, ahol az előadók a HRP „stúdiójában”, a partnereink viszont virtuálisan voltak csak jelen. Ugyanolyan érdeklődés mellett zajlott az esemény, mintha a MÜPA-ban rendeztük volna.

 

https://csphungary.hu/digitalis-tavmunka-csomagkalkulator/

https://fortinet.hrp.hu/digitalis-tavmunka-csomagkalkulator/