Vadásznak a magyarok a 0%-os THM-re

2015. május 14. csütörtök, 13:08 • www.hirado.hu
Egyre több az olyan vásárló, aki csakis kamatmentes részletfizetési akción vásárol csúcsmobilt, tévét vagy laptopot. Mi a közös egy hűtőgépben, egy laptopban, egy lapostévében és egy csúcsmobilban? Az, hogy mindegyik olyan nagy értékű készülék, amelyeket előszeretettel vásárolnak a magyarok. Az Extreme Digital eladási statisztikái szerint már az idei év első hónapjaiban jól érzékelhetően emelkedett azoknak a vásárlóknak száma, akik interneten keresztül folyamodnak hitelért: míg tavaly csupán az online vevők 10 százaléka vásárolt részletre, addig idén már 13 százalékuk él ezzel a lehetőséggel, hogy leegyszerűsítse az igénylés folyamatát.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

Tudatosan keresik a 0%-os THM-et

Ennél jóval nagyobb növekedést mutat a 0%-os THM-akció, tehát a kamatmentes részletre vásárolt műszaki eszközök népszerűsége. Míg tavaly az összes hiteligénylés 31 százalékát tették ki ezek az ajánlatok, idén májusban már 42 százalékon áll részesedésük. Ez részben azt mutatja, hogy egyre többen tudatosan vadásznak azokra az akciós ajánlatokra, amelyek keretében nem kell egy összegben kifizetniük a vételárat, mégsem kell emiatt az eredeti vételárnál jóval magasabb összeget kiadniuk a vágyott termékre.

Egyre drágább dolgokat veszünk hitelre

Míg tavaly egy hitelre vásárolt termék átlagos ára 122 ezer forint volt, idén ennek értéke 135 ezer forintra emelkedett. Az eladási statisztikák szerint az üzletben és a weben vásárlók szokásai között nincs számottevő különbség: az online felületen hitelre vásárolt termékek átlagára csupán háromezer forinttal marad el az összátlagtól.

Egyre többen vesznek kártyafüggetlen mobilt

A jelenleg kapható modellek közül sokan vásárolják hitelre a Samsung legújabb csúcskészülékeit, a Galaxy S6 és S6 edge okostelefonokat, és az Apple prémium MacBook notebookjait is. Ezen kívül népszerűek a legújabb, mozgásérzékelővel és beszédfelismerő funkcióval bíró okostévék.