Megérkezett eMI, a Modern Vállalkozások Programjának virtuális tanácsadója!

2022. augusztus 29. hétfő, 11:00
Idén nyáron befejeződött a Modern Vállalkozások Programja mesterséges intelligencia alapú tanácsadó chatbot alkalmazásának fejlesztése, amely már elérhető a www.vallalkozzdigitalisan.hu weboldalon.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása
Fő a türelem!

Mint egy gyermeknek, az első néhány lépés mindig nehéz, de ahogy kinyílik a világ, minden nap tapasztalata egy újabb élmény a mi és környezetünk számára.
 
eMI is szomjazza a tudást, saját tanító rendszere pedig lehetővé teszi, hogy a látogatók által írt kérdések, üzenetek és válaszok alapján folyamatosan sajátítsa el az ismereteket.
 
A tanítási folyamat első lépése és feltétele a sok-sok felhasználói kérdés. Persze nem mehet minden azonnal és eMI sem tévedhetetlen. Főleg a korai szakaszban bizonyosan előfordulnak majd javítandó, vagy hiányos válaszai, de ez nem probléma! Ezekből a párbeszédekből tud a legtöbbet tanulni. A helytelen, vagy hiányos válaszok megjelölésre kerülnek, ezután pedig eMI segítséget kap a helyes reflexek megfogalmazásában. Zárásként expertek tanítják be az új információkat, beszédfordulatokat.
 
Tanárnak lenni jó!
 
A tudás áramlásában az a jó, hogy abból a tanár és a tanuló is profitál, sőt, még akár élvezheti is.
 
eMI legfontosabb tanárai maguk a beszélgetőpartnerek, a látogatók, akik napról-napra követhetik figyelemmel és próbálhatják le virtuális munkatársunk tudásának fejlődését.
 
Mindeközben a háttérben szakemberek kis csoportja dolgozik azon, hogy minden tudás be is épüljön és rövid időn belül eMI akár háttértámogatás nélkül is profi szakmai segítsége lehessen a digitalizáció iránt érdeklődő vállalkozásoknak. Fontos! eMI nem egy nagy tech cég általános virtuális asszisztense, csak egy kis szakértő robot. Abból a célból jött létre, hogy az infokommunikáció szakmaterületén adjon praktikus válaszokat az érdeklődő felhasználók számára.
 
MI, az eMI-ben
 
A mesterséges intelligencia gondoskodik arról, hogy eMI ne csak a berögzített példamondatokat értse meg, hanem reagálni tudjon az egyedi megfogalmazásokra, felismerje a szinonimákat, alkalmazkodjon üzeneteink hangulatához, felismerje az adatközléseket és alkalmazni tudja azokat beszélgetés további menetében.
Folyamatosan követi a beszélgetés kontextusát és válaszaival igazodik a korábban elhangzottakhoz.
 
A virtuális segítség tehát nem pusztán a kérdés-felelet típusú kommunikációra képes, hanem bizonyos esetekben valódi dialógust is meg tud valósítani.
 
Mit tud már és mit fog még?

eMI már induláskor meg lett tanítva 300 fontos IKT fogalomra és 400 olyan kérdés-felelet párra, ami a korábbi tapasztalatok szerint a leggyakrabban fordult elő az ügyfelek és a tanácsadók közötti kommunikációban. Felismer hozzávetőleg 500 hangulatjelző kifejezést is, és reagálni is képes rájuk. Persze mindig udvariasan.
 
A következő hónapokban tehát a tanítás és tartalomfejlesztés lesz a fókuszban.

______
Forrás:https://vallalkozzdigitalisan.hu/hirek/hir?id=917