portfolio.hu: Bejött az Apple-nek a nagy szigorítás, szépen csendben megcsapolja a Facebook és a Google üzletét

2022. szeptember 6. kedd, 09:00
Véget érhet a Google és a Facebook duopóliuma az online hirdetések piacán, egy friss tanulmány szerint ugyanis az Apple is lendületet vett, amióta 2021-ben nagy adatbiztonsági szigorítást vezetett be mobil operációs rendszerén - írja a CNBC.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása
Az Appsumer ma publikált felmérése szerint az Apple piacot szerzett a digitális hirdetések terén, miközben a Google és a Facebook részesedést vesztett.

A kutatás alapján, amely 100 különböző fogyasztói alkalmazás online hirdetési költségvetését vizsgálta, az Apple hirdetési üzletága felfelé ível az iOS 2021-es nagy adatbiztonsági frissítése óta, amely megnehezítette a Facebook és a többi alkalmazás számára, hogy kövesse felhasználói online tevékenységét.

Az Appsumer szerint az Apple is felkerült a toplistára a Facebook és a Google mellé, mint a hirdetők első számú választási lehetősége, ez pedig annak köszönhető, hogy emelkedik azon alkalmazásfejlesztők száma, akik hajlandóak nagy összegeket fizetni a letöltések növeléséért. Mindeközben az Apple tavaly bevezetett frissítése korlátozta az olyan reklámalapú alkalmazások, mint a Facebook adatgyűjtési lehetőségeit.

A Google továbbra is vezeti az online hirdetések piacát, 34 százalékos részesedéssel az online hirdetési költésekből, a második helyen a Facebook áll, 28 százalékkal, míg az Apple a harmadik, 15 százalékkal.

Az Appsumer ma publikált felmérése szerint az Apple piacot szerzett a digitális hirdetések terén, miközben a Google és a Facebook részesedést vesztett.

A kutatás alapján, amely 100 különböző fogyasztói alkalmazás online hirdetési költségvetését vizsgálta, az Apple hirdetési üzletága felfelé ível az iOS 2021-es nagy adatbiztonsági frissítése óta, amely megnehezítette a Facebook és a többi alkalmazás számára, hogy kövesse felhasználói online tevékenységét.

Az Appsumer szerint az Apple is felkerült a toplistára a Facebook és a Google mellé, mint a hirdetők első számú választási lehetősége, ez pedig annak köszönhető, hogy emelkedik azon alkalmazásfejlesztők száma, akik hajlandóak nagy összegeket fizetni a letöltések növeléséért. Mindeközben az Apple tavaly bevezetett frissítése korlátozta az olyan reklámalapú alkalmazások, mint a Facebook adatgyűjtési lehetőségeit.

A Google továbbra is vezeti az online hirdetések piacát, 34 százalékos részesedéssel az online hirdetési költésekből, a második helyen a Facebook áll, 28 százalékkal, míg az Apple a harmadik, 15 százalékkal.

_____
Forrás: portfolio.hu