Ötödével nőttek az eladások a kiberhétfőn

2013. december 4. szerda, 09:50 • www.hirado.hukiberhétfő, kiskereskedelmi eladások, USA,
Közel ötödével, 19 százalékkal nőttek az Egyesült Államokban a kiskereskedelmi eladások a hálaadási hétvégét követő "kiberhétfőn" 2013-ban 2012-höz képest. A leginkább az elektrotechnikai termékek leárazásáról elhíresült napon az adatok szerint 2012 után újra eladási rekord született. A Reuters hírügynökség szerint a hétfői kiskereskedelmi eladások összege elérheti a 2 milliárd dollárt. Az IBM szerint az eladások növekedésében nagy szerepük volt az online vásárlói felületeknek, amelyeket egyre többen okostelefonról vagy táblagépről értek el. Az adatok alapján az online vásárlások 30 százalékát bonyolították le mobileszközökről 2013-ban, ez 58 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

 Joel Anderson, a Wal-Mart áruházlánc internetes oldalának  igazgatója szerint 2013 fordulópont lesz a mobileszközök szempontjából. "2013 lesz az az év, amikor mobillá vált az online" - fogalmazta meg Anderson. Az igazgató arra számít, hogy az adatok azt fogják mutatni, hétfőn keresték fel a valaha volt legtöbben a Wal-Mart honlapját.

Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) előzetes becslése szerint 131 millió ember vásárolt hétfőn az interneten, 2 százalékkal több, mint az előző évben. Az NRF szerint a kiskereskedők 81 százaléka valamilyen akcióval próbálta növelni a bevételét. Az UPS csomagszállító vállalat több mint 32 millió megrendelésre számított előzetesen.

A kiskereskedelmi piac elemzői azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy a vásárlók már nem érdeklődnek annyira a kiberhétfő iránt. Az embereket az akciók vonzzák, és azt várják, hogy terjesszék ki egészen karácsonyig, ne csak egy napig tartson. A Wal-Mart és az Amazon ezt a stratégiát követi, a két cég már december végéig ajánl kedvezményeket termékeire.