Milyen hirdetés sikeres az online-ban?

2016. március 24. csütörtök, 10:41 • www.hirado.hu
Miként érdemes a neten hirdetni? Milyen reklámformák a leghatékonyabbak? Kiderül a Gemius friss adataiból. Magyarországon (talán meglepő módon) a szépségápolás- és a divatszektor a legnépszerűbb: a legmagasabb CTR-t (CTR: arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak a hirdetésére) érte ez a téma el. A szépségápolás (1,04%) és a divat (0,89%) vezet, míg a legalacsonyabb CTR-t a pénzügy (0,23%) és a sport és turizmus (0,24%) tematikájú hirdetéseknél mérték.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

Még mindig a legkedveltebb hirdetési formátum a hagyományos banner. Az egyetlen ország, ahol a kampányok kevesebb, mint 70%-ánál alkalmazták ezt a formátumot, a Cseh Köztársaság volt (66%). A többi megfigyelt országban a kampányok több mint 70%-ánál használták ezt a típusú hirdetési formátumot, Magyarországon az arány kiemelkedő, 94%-os.

Az adatok azt mutatják, hogy a rich media hirdetési formátumokat (például a multimédiás hirdetéseket) sokkal ritkábban használják. Csupán két európai országban volt 50%-osnál nagyobb az arányuk a kampányokban: Szlovéniában és a Cseh Köztársaságban (54%). Ezzel együtt megfigyelhető, hogy a a rich media hirdetési formátumot használó kampányok magasabb CTR-arányt produkálnak.

Jó tudni, hogy a legtöbb oldalletöltés még mindig a PC-hez köthető: a személyi számítógépek, tabletek és mobilok oldalmegtekintéseinek összehasonlításakor egyértelműen a PC-k nyertek a vizsgált országokban. A PC által generált legmagasabb megtekintési arány 89% volt, amit három országban mértek: Szlovéniában, Lengyelországban és Ukrajnában. A legkisebb arányt (75%) Szerbiában mérték.