Mennyire veszi a magyar online a kultúrát?

2015. május 21. csütörtök, 10:04 • www.hirado.hu
Minden második okostelefon-tulajdonos vett már jegyet a készülékén a frissen készült felmérés szerint. A teljes munkaidőben dolgozók, a 30–49 évesek, a felsőfokú végzettségűek, illetve a budapestiek körében a legnépszerűbb az okostelefonon lebonyolított online vásárlás – derül ki a Ma este Színház! portál és a Simple felméréséből, mely szerint az egyre elfogadottabbá váló netes vásárlás lassan áthelyeződik a számítógépekről a mobileszközökre és -alkalmazásokra.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

A szállásfoglalás, ételrendelés, repülőjegy-, élelmiszer- és ruhavásárlás mellett a kulturális és szabadidős programok felkutatásában, illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegyek megvásárlásában is egyre fontosabb szerepük van az okostelefonoknak. A megkérdezettek 36 százaléka külön alkalmazást is letöltött már ezen célokra.


Forrás: www.hirado.hu


A több mint 2500 kultúra iránt érdeklődő részvételével készített, nem reprezentatív, online kutatás eredményei szerint a válaszadók leginkább közösségi oldalakhoz, navigációhoz és játékokhoz kötődő alkalmazásokat telepítenek a telefonjukra, de kulturális programok, szabadidős tevékenységek felkutatására, illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegy-vásárlásra is egyre többen használják a mobiljukat. Elvárás az online jegyvásárlás és a jegy nyomtatás nélküli, virtuális bemutatásának lehetősége is.

Májustól a Simple alkalmazás Jegy szolgáltatásának részeként is egyszerűen, bárhonnan, néhány kattintással kiválaszthatóak és meg is vásárolhatóak az általában féláron kínált színházjegyek. Az alkalmazás további szolgáltatásainak bevonásával akár egy teljes estét megszervezhetünk a mobiltelefonunkkal.

A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jobbára számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is megtette ugyanezt. Emellett a válaszadók 82 százaléka foglalt már szállást online, 70 százalékuk rendelt ételt, 59 százalékuk vett már repülőjegyet, 53 százalékuk élelmiszert vagy ruhaneműt, 27 százalékuk pedig mind a négy kategóriában végbevitt már online vásárlást.