„Megvizsgáljuk és megtaláljuk, hol vannak azok a pontok, ahol a legtöbbet tudnánk hozzáadni a digitalizációval egy cég működéséhez”

Interjú Szabó Péterrel, az S&T ügyvezető igazgatójával

2020. október 19. hétfő, 16:29
Hosszú idő amíg egy cég eljut a digitális érettség legmagasabb fokára, és már döntéshozatalát is digitalizálja, automatizálja. Ez a folyamat a jelenlegi helyzet következtében igencsak felgyorsult, így azonnali megoldásokra van szükség. Nem elég az infrastruktúra átalakítása, az otthoni munkavégzés lehetőségének megteremtése, a gondolkozásunkat kell most átalakítani és a teljes folyamatot, a működésünk egészét kell a digitalizáció útjára terelni. Az S&T hisz a digitalizációban, azért dolgozik, hogy komplex megoldásokat kínáljon az ügyfeleinek, és segítse őket abban hogy a lehető leggyorsabban lépjenek a digitális fejlődés magasabb fokára. Szabó Péterrel, az S&T ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

- Mit kell tudni az S&T-ről? Kérem, mutassa be nekünk a céget röviden!

- Az S&T egy ausztriai központú cégcsoport, amelynek mi a magyarországi leányvállalata vagyunk. A cégcsoport 19 Kelet- Közép-Európai országban működik, illetve felvásárlások útján már az Amerikai Egyesült államokban, Kanadában, Japánban, Kínában és még rengeteg további helyen is megjelenünk. Több mint 20 éve vagyunk a magyarországi piacon, immár 350 kollegával. A jelenlegi éves árbevételünk körülbelül 25 milliárd forint.

A fő profilunk a rendszerintegráció, melyen belül két nagy üzletágunk van. Az egyik az infrastruktúra fejlesztés, itt hálózatokkal, adatközpontokkal, IT biztonsággal, felhőtechnológiákkal foglalkozunk, illetve az üzleti megoldások üzletág, ahol inkább alkalmazás oldalon dolgozunk, mint például vállalatirányítási rendszereket, egyedi szoftvereket készítünk, illetve van egy csapatunk, akik kifejezetten az ipari digitalizációval foglalkoznak.

Nálunk régóta a fókuszban van, hogy segítsük a nem online cégek működését is digitálissá válni. Az elmúlt 5-6 évben fokozottan figyelünk erre a terültre. A nemrég kialakult vírushelyzet azonban rettentően felgyorsította ezt a folyamatot. Számos olyan ügyfelünk van, akik előre hoztak olyan digitalizációs projekteket, amelyek csak a távoli jövőben voltak náluk kilátásban.

- Mennyire cégre, működési terültre szabott az, hogy milyen digitalizációs megoldást vezet be egy vállalat?

- Ez nagyban függ a cég tevékenységétől. Kormányzati oldalon számos érdekes projektet csináltunk, amik adatelemzésekkel, üzleti intelligenciával, adatbányászattal kapcsolatosak. Az államigazgatás az egyik legnagyobb adatgazda. Itt nagyon fontos, hogy ezeket az adatokat hogyan használják, hogyan bánnak velük, milyen következtetéseket tudnak levonni belőlük, hogyan tudják felhasználni őket a mindennapi munkában, hogyan tudják a folyamataikat hatékonyabbá tenni, különösen az állampolgárokkal való közvetlen kapcsolattartás esetén.

- Az államigazgatáson kívül milyen ügyfélkörrel dolgoznak még?

- Négy nagy szektorunk van ügyfélkör tekintetében: banki és pénzügyi intézetek, a telekommunikációs, az ipar szektor, valamint az államigazgatás. Nagyjából arányosan oszlanak meg, mindegyik körülbeül 25-25%-os arányban van jelen a cégnél.

- Az S&T milyen segítséget tud nyújtani a hozzá forduló ügyfeleknek?

- Mikor átvettem a vezetést a mostani méretnek, körülbelül a negyede volt a cég.  Az elmúlt 5-6 évben dinamikusan növekedtünk, gyakorlatilag megnégyszereztük a cég méretét, mind árbevételét, mind ügyfélkörét, mind szakértői létszámunkat. Mindeközben kibővítettük a portfolióinkat is, hogy integrátorként tudjunk megjelenni a piacon. Nem feltétlen kész megoldásokkal megyünk az ügyfelekhez, hanem inkább együtt gondoljuk át, hogy mire lenne szükség. Tanácsokat adunk nekik, megpróbáljuk együtt megkeresni a számukra legmeglelőbb megoldásokat. Megvizsgáljuk és megtaláljuk, hol vannak azok a pontok, ahol a legtöbbet tudnánk hozzáadni a digitalizációval a működésükhöz. A portfóliónk már nagyon széleskörű, és folyamatosan bővül, így nagyon széleskörű az a paletta, amiről megoldásokat tudunk ajánlani.

- Mit nyerhet egy cég azzal, ha digitalizálódik?

- A koronavírus járvány előtérbe helyezte, hogy biztosítani tudjuk a munkavállalóknak az otthoni munkavégezés feltételeit. Ehhez rengeteg olyan dolgot kell digitálisan a munkatársak rendelkezésére bocsátani, ami eddig magától értendően ott volt a munkaasztalukon. Gondolhatunk itt alapszinten arra, hogy mit kezdünk a beérkező dokumentumokkal, azok később is elérhetőek legyenek elektronikusan, ami még mindig nem mindenhol magától értetődő. De fontos meghatározni azt is, hogyan történik hatékonyan a döntéshozatal a cégen belül, hogyan történnek a jóváhagyások teljesen elektronikus módon, akár egy mobilalkalmazáson keresztül is. Már megvalósított ötletekkel tudjuk felkeresni a partnert, hogy utána együtt átnézhessük, hogy Ő konkrét esetében mi megvalósítható és hogyan lehet kivitelezni. A cél azonban az lenne, hogy ne csak egy-egy részfolyamatot digitalizáljunk, hanem az ügyfél működését átfogó módon, amiben lépésről-lépésre, komplexen összekapcsolódnak a fejlesztési elemek.

- Az Ön véleménye szerint mennyi idő még, míg a vállalatok komplexen fognak gondolkodni a digitalizációról?

- Az S&T-nél létrehoztunk egy úgy nevezetett „érettségi modellt”, ami azt mutatja meg, hogy a digitalizáció szempontjából egy adott ügyfél, épp ebben az adott pillanatban hol tart, így ők is átlátják az egész folyamatot. Különböző szinteket határoztunk meg: az alap szint az, mikor a cégek adatokat hoznak létre már digitálisan, de még csak ad-hoc dolgozzák fel. A következő szint, amikor ezekkel az adatokkal elemzéseket végeznek, később digitális döntéshozatal is történik, majd egy teljes értékláncban digitálisan működnek együtt partnerek. Ez egy nagyon hosszú folyamat, de a vírus helyzet felgyorsította a fejlesztéseket. Az ügyfelek többsége a digitális megoldások bevezetésénél eddig több éves időtávlatban gondolkodott, most viszont azonnali megoldásokra van szükség, amely kihívásnak képesek vagyunk megfelelni. Az S&T készen áll a digitalizációval járó kihívások megoldására.