Megjelent a Kormányzati adatközpont és IT értéknövelt szolgáltatások kiemelt felhívás

2012. november 10. szombat, 20:47 • www.nfu.huÚj Széchenyi terv, IT értéknövelt szolgáltatások,
Az Új Széchenyi Terv keretében megjelent a ”Kormányzati adatközpont és IT értéknövelt szolgáltatások nyújtása (Kormányzati Felhő)” című, EKOP-2.2.1 kódszámú kiemelt felhívás dokumentációja. A rendelkezésre álló keretösszeg 2850 millió forint. A fejlesztés alapvető célja a szolgáltatási és üzemeltetési rendszer létrehozása az ezek alapjául szolgáló hardveres és szoftveres infrastruktúra kiépítése és fizikai elhelyezésének biztosítása. A projektjavaslat benyújtására 2012. november 10. és 2012. december 10. között van lehetőség.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

A Kormányzati Felhő szolgáltatási modellje a jogszabályban meghatározott infrastruktúra szintű szolgáltatás (Infrastructure as a Service - IaaS). Ezen szolgáltatási modell alapján a Szolgáltató számítási, tárolási és hálózati erőforrásokat nyújt ügyfelei részére. A Kormányzati Felhő ügyfelei két eltérő mélységű infastrukturális szolgáltatást vehetnek igénybe. Az ügyfelek igényeinek megfelelő kapacitással rendelkező Virtuális Adatközpont (VA) és Virtuális Gép (VG) szolgáltatásokat. A Virtuális Adatközpontokban a felhasználók az adott számítási, tárolási kapacitáson (és hálózati sávszélességen) belül korlátlan virtuális gépet hozhatnak létre, akár saját, akár a Szolgáltató által nyújtott sablonok (image-file, template) alapján. A Virtuális Gép szolgáltatás igénybevételével az ellátottak egy vagy több előre definiált erőforrásokkal rendelkező virtuális kiszolgálót használhatnak.
A Kormányzati Felhő megvalósítása során IaaS szolgáltatás felépítése és bevezetése a cél. A többi szolgáltatás (PaaS, SaaS) fokozatosan épülhet ezen szolgáltatásra. Első lépésben az infrastruktúra felépítését, valamint a biztonsági és menedzsment funkciókat, összességében tehát egy felhő alapú szolgáltató központot szükséges megvalósítani, ami jelen projekt célja, a projekt szkópja ezt fedi le.

A projekt eredményeként létrejövő szolgáltatási réteg két fő funkciót foglal magába:

1. Management réteg:
az erőforrások üzleti modell és szabályozási környezetben
meghatározottak szerinti allokálását és monitorozását támogató rendszer
implementálása, amely az elszámoló rendszer alapját is képezi.

2. Ügyfél interfész:
a szolgáltatások igénybevételét támogató workflow rendszer, valamint az elszámolások alapjául szolgáló szolgáltatási mutatók (SLA) mérését és monitorozását támogató ügyfél oldali szolgáltatási felület.

Kapcsolódó dokumentumtárak

EKOP-2.2.1 - Kormányzati adatközpont és IT értéknövelt szolgáltatások nyújtása (Kormányzati Felhő)

Kapcsolódó dosszié: EKOP és ÁROP pályázatok