A Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatásnak köszönhetően ma már azt is eldönthetjük, hogy miként tartsák velünk a kapcsolatot a közigazgatási szervek, az önkormányzatok, illetve a közszolgáltatások egyéb szereplői. Így például arról is rendelkezhetünk, hogy papír alapon, postai úton vagy elektronikus formában szeretnénk kézhez kapni a tőlük érkező hivatalos leveleinket.
A szolgáltatás eléréséhez mindössze annyit kell tenni, hogy ellátogatunk a magyarorszag.hu oldalra és rákeresünk a Rendelkezési Nyilvántartásra vagy közvetlenül felkeressük a rendelkezes.gov.hu oldalt. A szolgáltatás igénybevételéhez elektronikus azonosításra van szükség, amelyre már több módon is lehetőségünk van: Ügyfélkapu azonosítóval és jelszóval, Részleges Kódú Telefonos Azonosítás hoz kapott felhasználói azonosítóval és jelszóval, eSzemélyivel vagy akár videotechnológián keresztüli arcképes azonosítás útján is.
A felületre történő bejelentkezés után az e-Profil menüpont alatt megadhatjuk kapcsolattartási adatainkat és dönthetünk arról, milyen formában és módon várjuk a hivatalos, illetve tájékoztatási célú értesítéseket. Elektronikus kapcsolattartás választása esetén tárhelyen (https://tarhely.gov.hu); e-mailben vagy telefonon; egyéb esetben postai úton.
A rendelkezes.gov.hu egyszerű és átlátható felülete biztosítja, hogy minden rendelkezésünket egy helyen rögzítsük, így nincs szükség keresgélésre, különböző hivatalok honlapjainak böngészésére. A szolgáltatás az elektronikus közigazgatás adta lehetőségeken és az ezekhez kapcsolódó személyre szabott megoldásokon keresztül igazán kényelmessé teszi számunkra az ügyintézést.
A szolgáltatással kapcsolatban bővebb tájékoztatásért keresse a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal munkatársait a 1818@1818.hu e-mail címen.
Az Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás továbbfejlesztése, amely a rendelkezes.gov.hu felületen érhető el, a „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projektben valósult meg. A projektben rendelkezésre álló 1,19 milliárd forintnyi forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében.
A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósította meg a konzorciumvezető a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., és a projektben résztvevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft.