Júniusban folytatódott a digitális televízió-előfizetések térhódítása az analóg technológia kárára

2015. augusztus 19. szerda, 08:36 • www.nmhh.hu
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2015. június végén 3,157 millió előfizetést tartottak nyilván. E szolgáltatók előfizetőinek 70,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat júniusban. A digitális előfizetéseken belül júniusban 1 194 ezerről 1 206 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 902 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 112 ezer előfizetője volt a hónap végén.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 38,2 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 32,1 százalék volt, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 29,7 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,9 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 25,1 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,3 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 89 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júniusban 2 144 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 945 ezerről 938 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,6 százalék, második helyen a Telekom áll 23,2 százalékkal, majd a DIGI következik 21,8 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 30,3 százalék, majd a Telekom következik 29,6 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 27,5 százalék. Június végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,8 százalék.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 92 százalékát fedi le.

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.