„Az ügyfélközpontúság, a partnerség megjelenése és a munkatársak elkötelezettsége jó alapot ad a jövőbeni irányokhoz” – Csíkos Zoltán kiemelte, a továbbfejlesztés iránya a költséghatékony üzemeltetés, az elektronikus informatikai rendszer bővítése, a papírmentes iroda létrehozása, a szervezet átláthatóságának erősítése, valamint a koordináltabb működés. A főosztályvezető hozzátette, a proaktivitás és a problémamegoldó gondolkodás jegyében folyamatosak a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal tájékoztatói és fórumai. „A hivatal hangsúlyosan jelen van a társadalmi életben, emellett a szervezeti kultúra továbbépítésén és elmélyítésén dolgozik.”
A 2015. április 1-jei külső és belső integráció hatására új feladatok és hatáskörök kerültek a kormányhivatalokhoz, emellett átláthatóbbá és letisztultabbá vált a szervezeti egységek rendszere. A Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály vezetője elmondta, a megyei törzshivatal 9 főosztályából és 15 szakigazgatási szervéből 11 főosztály lett. Csíkos Zoltán hangsúlyozta, a vezetői szintek számának racionalizálása nem járt létszámcsökkentéssel. „Fő célunk közelebb kerülni az állampolgárokhoz, erősíteni a versenyképességet és a szolgáltatás színvonalát” – a főosztályvezető kiemelte, folyamatosan egyeztetnek a helyi vállalatokkal, továbbá gyorsabb és egyszerűbb a döntéshozatal.
Az integrációt követően a Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály több feladatcsoportot foglal magába: az egészség- és nyugdíjbiztosítás mellett a rehabilitációs feladatokat, a baleseti és megtérítési orvosi szakellenőrzést, illetve a családtámogatást fogja össze. „Áprilisban 6000 felett volt a személyes, míg 5800 körül a telefonos megkeresések száma. Az elmúlt hónapban több mint 36 ezres volt az ügyiratforgalom” – Csíkos Zoltán példaként a fogyatékosságtámogatást, a családi pótlékot, az anyasági támogatást, a nagycsaládosok gázár-támogatási ügyeit, a baleseti megtérítési eljárást, a táppénzutalást, a nyugellátások megállapítását, illetve a megváltozott munkaképességű állampolgárok ellátását emelte ki példaként.
Az új rendszer kezdeti tapasztalatai biztatóak, az ellátásokat zökkenőmentesen biztosították a kormányhivatal szervezeti egységei. A főosztályvezető kiemelte, jelenleg zajlik a szakkérdések összehangolása, valamint a megfelelő eljárási rend kidolgozása és implementálása. „Az alapfeladatok folyamatos ellátása mellett halad az új együttműködési típusok kialakítása és összehangolása, a bürokrácia további csökkentése.”