Éveket késhet az új generációs Magic Leap headset

2020. január 2. csütörtök, 11:00 • iotzona.hu
A termék korántsem hozta a várt bevételt, de az sem segít, hogy óriáscégek is szemet vetettek az AR-piacra.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása
Rony Abovitz, a 2010-ben alapított startup vezére igen komoly elvárásokat támasztott a tavaly piacra dobott fejlesztéssel szemben. A korábbi alkalmazottak és a társasághoz közel álló források szerint azonban a termékből hat hónap alatt csupán 6.000 darabot sikerült értékesíteni, ami jócskán elmarad a 100.000 darabos kitűzött céltól. A többi között emiatt állítólag akár éveket is késhet a kiterjesztett valóságon (augmented reality, AR) alapuló headset második generációs változatának piacra dobása – írta a The Verge portál.
 
Pedig az új verzió esetén 5G-s csatlakozást, szélesebb látómezőt, könnyebb hardvert és szélesebb színskálát ígér a gyártó. Ugyanakkor a projekt megvalósítását állítólag alapvető technológiai korlátok akadályozzák, így csak egy kisebb frissítés várható csekély változásokkal.
 
Ráadásul - ahogyan arra a The Information is felhívta a figyelmet – 2018-ban két magas rangú igazgatósági tag távozott: Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója és Paul Jacobs, a Qualcomm volt ügyvezető elnöke. Előbbi helyét egy másik Google-igazgató, Jennifer Fitzpatrick foglalta el. De a Magic Leap állítólag tucatnyi alkalmazottat is elbocsátott az elmúlt időszakban. Novemberben a Business Insider arról számolt be, hogy két ügyvezető igazgató, Scott Henry pénzügyi igazgató és John Gaeta kreatív stratégiai igazgató is távozott a társaságtól.
 
A dokumentumokból kiderült, hogy a cég idén nagyjából 2.000 szabadalmat írt alá fedezetként a JPMorgan Chase számára. Ekkor úgy tájékoztattak, hogy jelentős új finanszírozási fordulat előtt állnak. Ugyanakkor az ilyen üzleti együttműködés komoly kockázatokkal is járhat. Példának okáért egy jóval kisebb AR-vállalat, a Meta teljes mértékben összeomlott, amikor egy bank „eladta alóla” a vagyontárgyait.
 
A Magic Leap a The Information-nak úgy nyilatkozott, hogy a jelentés „tele van pontatlanságokkal és megtévesztő állításokkal”. Ami viszont tény, hogy csökkent az AR-t övező „hype”. Ráadásul közben a cég olyan versenytársakat kapott, mint a Facebook, az Apple és a Microsoft – mindegyik vállalat érdekelt ugyanis az AR-szemüvegek piacra dobásában.