Ma már 338 féle ügytípus intézhető el a kormányablakokban – emelte ki, példaként felhozva a legfontosabbakat, mint a vezetői engedély, a személyazonosító igazolvány, a családtámogatási ellátások, az egyéni vállalkozásokkal kapcsolatos ügyek, az EU-kártya vagy éppen a Taj-kártya pótlása. „Ügyfélkapu-regisztráció iránt is egyre több a kérelem, különösen a felsőoktatási felvételi eljárások során” – tette hozzá a kormánymegbízott.
Az új kormányablakokban minden szükséges felszereltség adott az ügyintézéshez: a munkatársak felkészültsége, az informatikai hálózat és eszközpark. Mint arra Harangozó Bertalan emlékeztetett, az ügyintézők képzése már 2013-ban megkezdődött, amelyen Vas megyéből közel kétszázan vettek részt. „A központilag szabályozott képzéseken az első évben 29, míg 2014-ben további 26 tárgyat kellett teljesíteniük a résztvevőknek. Ezen túlmenően a középfokú végzettséggel rendelkezőknek még további 13 tárgyat kellett elvégezniük” – tájékoztatott.
Az április elsejével megvalósuló külső és belső integráció érintette a Vas Megyei Kormányhivatal szervezetét is. A megyében a korábbi 7 önálló osztály és 16 szakigazgatási szerv 12 főosztályba tömörült, ezzel jelentősen csökkent a vezetők száma – ismertette Harangozó Bertalan. Kiemelte: a megyében a külső integráció révén önálló főosztályként tagozódott be a korábbi Nyugat-dunántúli Környezetvédelmi-és Természetvédelmi Felügyelőség. Emellett, ahogy az országban mindenhol, itt is átvették az államkincstár család-és lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos feladatait, valamint az OEP baleseti megtérítéssel és keresőképtelenséggel kapcsolatos feladatait.