Amikor az igény találkozik az innovációval
Az e-közigazgatás a digitális evolúcióra adott válaszreakció, mert, ahogy Deutsch Tamás Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos szokta hangsúlyozni „aki kimarad, az lemarad.” Épp ezért a kormány elébe megy az újításoknak, és a kabinet úgy döntött, hogy az államigazgatásnak szintet kell lépnie, és fel kell vennie a ritmust, a más online platformokon már megszokott ergonómiával, annak érdekében, hogy kielégítse az ügyféligényeket.
Első lépésként elindult a Cégkapu, ahol a vállalkozásokat az állam közvetlenül elérheti, és fordítva. Január 1-jétől pedig elstartolt az elektronikus közigazgatás, aminek lényege, hogy az önkormányzatok, bíróságok, a közjegyzők, az államigazgatási szervek és a közüzemi szolgáltatók kötelesek elektronikus ügyintézést biztosítani.
Trendek, fejlesztések, eredmények
Az új év első napjától élő rendszer méltán minősül hatalmas előrelépésnek, hiszen a teljes közigazgatást lefedi. Az azóta eltelt két hónap, pedig rengeteg tapasztalattal szolgált. Mindezek szakmai ismertetésére, megvitatására és a további újítások és innovációk bemutatására, az Informatika a Társadalomért Egyesület 2018. március 7-én harmadik alkalommal rendezi meg az e-Közigazgatás Képzés és Konferenciát „Központban az elektronikus ügyintézés és a legeredményesebb elektronikus iratkezelési módszerek, megoldások” alcímmel. A rendezvénynek az Uránia Nemzeti Filmszínház ad otthont, ahol a téma kiváló szakértői és jogalkotói tartanak előadásokat, intézményi, valamint szállítói oldalról.
A megnyitót követően Hajzer Károly, informatikai helyettes államtitkár ismerteti az elektronikus iratkezelés mibenlétét és a felhasználóbarát platformot nyújtó webes űrlapokra tervezett iForm-ról is többet megtudhatnak az érdeklődők. A szakmát lázban tartó ePapírról is szó lesz, valamint eHR megoldás és az AVDH felhasználási lehetőségeinek bemutatása sem marad ki, amelyet a NISZ tolmácsolásában ismerhetnek meg jobban a résztvevők. A postai e-szolgáltatások is górcső alá kerülnek, valamint a hivatali kapu, ügyfélkapu, cégkapu, perkapu és a SZEÜSZ-ök is laikusbarát magyarázattal kerülnek bemutatásra.
Az Infotér által március 7-én megrendezésre kerülő Közigazgatás Képzés és Konferencia széles merítést nyújt a sokoldalú e-közigazgatási rendszer gyakorlati alkalmazásából és hasznából. A fő témák mellett a természetesen az eddig elért eredményekről is alapos képet kapnak a jelenlévők.
A program összeállítása oly sokszínű, hogy nem csak az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kötelezettségekre, a törvény hatályba lépését követő 2 hónap tapasztalataira és eredményeire koncentrál, hanem arra is, hogy intézményi oldalról, gyakorlati példán keresztül is bemutassa az első, ún. best practice megoldásokat a központi közigazgatásban. A sokrétű és tartalmas előadások és gyakorlati példák mellett az elektronikus közigazgatás következő mérföldkői valamint új innovációs technikák, a digitalizáció mértékével is újnak számító iratkezelési megoldások is prezentálásra kerülnek.
A konferencia résztvevői az aktuális trendekkel és államigazgatást érintő legfrissebb digitális újításokkal találkozhatnak, valamint hasznos use case-eket tehetnek magukévá a változatos előadásokból, amelyekről nem érdemes lemaradni!
A jövő elkezdődött, Magyarország pedig elkezdte a felzárkózást a digitalizált országhoz. De arra a kérdésre, hogy a kormányzati e-közigazgatás sikeresen vizsgázott-e, a március 7-én megrendezésre kerülő e-Közigazgatás Képzés és Konferencián kaphatnak választ az érdeklődők.
Bővebb információk a konferenciáról: http://e-kozigazgatas.infoter.