Az Obama-kampány internetes oldalát, amelyet eddig 23 millióan biztosítottak "tetszésükről" a Facebook közösségi oldalon - tízszer annyian, mint az összes republikánus elnökaspiránsét együttvéve - olyan alkalmazással látták el, amely összegyűjti és rendszerezi a támogatók személyes adatait, a születési dátum vagy a lakhely, politikai meggyőződés, vagy az ismerősi kör alapján. Ezeknek az információknak felbecsülhetetlen értéke lehet akkor, ha a kampányszervezők például a Facebook által kínált, postai irányítószám szerint lebontott hirdetésekkel kívánnának élni.

Barack Obama a Twitteren keresztül válaszol a washingtoni Fehér Házban. (Fotó: MTI/EPA/Michael Reynolds)
A kampány tagjai a Facebook mintája alapján, de hierarchikusan kifejlesztett NationalField nevű közösségi hálózat-oldalt használják, amely lehetővé teszi számukra, hogy azonos időben közzétegyék azt, amin éppen dolgoznak. A rendszeren keresztül a stáb összes szintje kapcsolatban áll egymással és kommunikál egymással - például a lehetséges szavazók feltérképezéséről.
A korteshadjárat vezetői a NationalFielden keresztül osztják ki a feladatokat körzeti szervezőknek. Miközben "fentről" megadják, hogy az aktivisták mennyi telefonszámot hívjanak fel vagy, hogy hány ajtón kopogjanak be, hogy milyen témákat beszéljenek meg nyilvánosan vagy négyszemközt a választókkal, s a megvalósítással azonos időben, számszerűsítve láthatják az eredményeket és problémákat.
A folyamatos adatáramoltatáson alapuló mechanizmus igyekszik megvalósítani a kampány során összegyűjtött választói információk, az adománygyűjtés és web-üzemeltetés összehangolásának igen összetett feladatát, s gyakorlatilag non-stop és személyre szabott kampányirodaként üzemel.
Már a 2008-as Obama-kampány is betekintést engedett az adatvezérelt politizálás kínálta lehetőségeibe. A választási küzdelem végére Amerika első fekete elnökének stábja összesen 13 millió támogató e-mail címét gyűjtötte be, 4 millió egyéni adományt szedett össze, és a kampány közösségi networking oldalának, a my.BarackObama.com-nak 2 millió regisztrált felhasználója volt.
Azóta Obama közvélemény-kutatók által mért népszerűsége visszaesett ugyan, de az online jelenléte nem: facebookos támogatóinak tábora, amely a 2008-as választás napján még "csak" 4 milliós volt, mára csaknem a hatszorosára nőtt, a Twitteren pedig 10 millióan követik. A prediktív modellezők és adatbányászok toborzása pedig azt jelzi, hogy az elnök - republikánus ellenfeleivel ellentétben - pontosan tudatában van annak, hogy a digitális kampányba való beruházás kulcsfontosságú lehet abban, hogy a megosztott lojalitású államokban mobilizálni tudja a szavazatokat egy szoros, de érvényes győzelem kicsikarásához.