Átadták Székesfehérvár első új típusú kormányablakát

Az eredeti kormányablak átalakításával megnyílt Fejér megye első okmányirodai feladatokat is ellátó ügyintézési helye Székesfehérváron, a Piac téren. Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára az átadón kiemelte: „már 25 éve vártunk a kormányablakokra, arra hogy minden ügyet egy helyen lehessen elintézni.” Négy munkaállomásnál, 8 órától 20 óráig várják az ügyfeleket a székesfehérvári kormányablak ügyintézői. Az új ügyfélszolgálatokon a korábbi 150-nel szemben több mint 250 ügyben tudnak segíteni a munkatársak.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

 Rétvári Bence megnyitó beszédében elmondta, a kormányablakok kialakításánál elsődleges szempont volt, hogy könnyen megközelíthetőek legyenek és sok ember igénybe tudja venni. A buszpályaudvar közvetlen szomszédságában elhelyezkedő iroda is ezt a célt szolgálja. Az államtitkár hangsúlyozta, a polgárokat jogszabályok kötelezik arra hogy betérjenek a kormányablakba, ezért a kormány morális kötelessége a legjobb színvonalú szolgáltatást nyújtani mindenkinek. Úgy fogalmazott: ez az, amire már mindenki huszonöt éve várt, hiszen a kormányablakokban szinte minden államigazgatási kötelezettséget egy helyen lehet elintézni, de hamarosan 2500-ra bővül az ügyek száma. 

Galambos Dénes fejér megyei kormánymegbízott kiemelte, ma már 65 ezer ügyfélnél jár a fehérvári kormányablak látogatóinak száma. Hozzátette, igyekeztek mindenben a lakosság igényeihez alkalmazkodni, ezért játszósarok és pelenkázó is található a hivatalban, valamint gondoskodtak a helyiség akadálymentesítéséről is. Elmondta, a közeljövőben Fejér megyében Martonvásáron és Dunaújvárosban nyílik okmányirodai feladatokat is ellátó kormányablak. 

A kormánymegbízott az OrientPress érdeklődésére beszélt a kormányhivatal és a Magyar Államkincstár együttműködéséről is. Az együttműködési megállapodás elsősorban a két szerv családtámogatásokhoz és segélyekhez kapcsolódó napi szintű feladatait érinti. A kormányablakok munkatársai átveszik a Kincstár hatáskörébe tartozó ellátások iránti kérelmeket, majd továbbítják azokat. Galambos Dénes szerint az együttműködés által a kollégák közelebb kerülnek egymáshoz, így hatékonyabban tudják végezni a közigazgatási feladatokat.

Az átadásról készült videó megtekinthető itt.