A magyar cégek is érdekeltek a coachképzésben

2015. május 18. hétfő, 08:20 • www.orientpress.hu
Jelentős hazai cégek, köztük a Samsung, a Mol, a Bosch, az ELMŰ, a Decathlon, és kisebb vállalkozások is fogadták gyakorlatra az ELTE üzleti coachképzés végzős hallgatóit. Báthory Németh Andrea, az ELTE coachképzés vezetője tájékoztatása szerint a második végzős évfolyam hallgatói posztgraduális képzés keretében tanulják ezt a szakmát, előzőleg a legkülönbözőbb területeken szereztek diplomát.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

A hallgatók a gyakorlat keretében átlagosan 2-3 coaching folyamatot végeznek a cégeknél az egyetemi konzulensek folyamatos támogatásával. A végzetteknek szervezés alatt áll további coaching együttműködés az ELTE Alumni és az érdeklődő cégek között - mondta Báthory Németh Andrea, az ELTE coachképzés vezetője. Közölte, a coaching jelentőségét a vállalati kultúra és hatékonyság javításában és az egyéni élethelyzetek nehézségeinek megoldásában Magyarországon is egyre többen ismerik fel. A coaching mint szakma egy üzletember, állampolgár teljesítményének, tanulásának és fejlődésének elősegítésével foglalkozik. Az üzleti coaching pedig a vállalat menedzserét támogatja abban, hogy a napi feladatokon túl fejlessze saját maga és beosztottai tudását, ezáltal magasabb szintű szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek, de mindenekelőtt képes legyen egyensúlyban tartani a munkahelyi és a magánéletét.

Az Internatinal Coach Federation (ICF), a világ legnagyobb szakmai szervezetének adatai szerint a cégek világszerte 2,5 milliárd dollárt költenek coachinra, amely az informatika után a második leggyorsabban növekvő üzletág. Az üzleti coachképzés 2013 indult az ELTE-n, a Magyarországon még mindig újnak számító szakma oktatása 2015 szeptemberében is folytatódik. A Magyarországi Coachszervezetek Szövetsége (MCSZ) szintén 2013-ban alakult meg hat magyarországi coach szervezet közreműködésével.