A biztosítók és a digitalizáció

2020. február 11. kedd, 21:54
A 2020-ban éles üzembe állított EU-s pénzforgalmi irányelv, a psd2 miatt nyitottá vált banki ökoszisztéma számos szolgáltatás-innovációt kínál a biztosítótársaságok számára is.

Twitter megosztás
Cikk nyomtatása

Az átállás után azonban továbbra is az ügyfél- és kockázatkezelést helyezik majd a középpontba, de a digitális trendeket figyelembe véve az ügyfélélmények fejlesztésére és iparágakon átívelő együttműködésre törekednek a jövőben. A Deloitte jövőkutató tanulmánya szerint 2025-ben háromféle működési modell fogja uralni a biztosítási piacot: az úgynevezett központosított biztosító (core insurer) modell, amely a vevői élményt beépíti a klasszikus biztosítási termékekbe.

A túlbiztosító (beyond insurer) modell, amelybe tartozó társaságok kiegészítő szolgáltatásokat nyújtanak, és hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleik számára. Illetve az exponenciális biztosító (exponential insurer) modell, amelyben a társaságok együttműködést alakítanak ki új piaci szereplőkkel (insure-tech) vagy más iparági szereplőkkel, hogy növeljék piaci részesedésüket, foglalta össze Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

Computerworld