A közösségi média magát a kapitalizmust formálja át

2012. december 3. hétfő, 21:15 • www.mti.huNigel Rayner, közösségi média, kapitalizmus,
A fejlődő világban tapasztalható vagyon- és hatalmi koncentrációval, a gazdagok és szegények közötti szakadék mélyülésével párhuzamosan a közösségi médiának köszönhetően szaporodnak a gyarapodásból kirekesztett rétegek kezében az együttműködést, önszerveződést támogató eszközök, a vállalatoknak pedig meg kell tanulniuk idomulni az új környezeti feltételekhez - írja a Gartner amerikai piackutató, tanácsadó cég elemzése.

Twitter megosztás
Google+ megosztás
Cikk küldése e-mailben
Cikk nyomtatása

 "A kapitalizmus nem omlik össze ugyan, de alapvető változásokon megy át, ahogy jobban idomulni kényszerül a 21. századi technológiához és magatartási formákhoz" - mutat rá Nigel Rayner, a Gartner kutatási alelnöke. "A kapitalizmus jövőbeni arcát a Facebook-generáció határozza meg az interneten és a közösségi médiában kifejlődött magatartási formák átvitelével az üzleti életbe. Mivel a Föld lakosságának fele 25 év alatti, erre hamarabb sor kerülhet, mint gondolnánk."

Forrás: http://www.flickr.com 

 A Gartner szerint a kapitalizmus több területen is szociális megjelenési formát ölt majd: a vállalatvezetési struktúra például hierarchikusból demokratikusabbá, meritokratikusabbá válik. Az alkalmazottak a közösségen belül játszott szerepüknek és rangjuknak megfelelően kapnak beleszólást az irányításba, nem pedig beosztásuk, életkoruk vagy szociális hátterük alapján. 
 A vállalatok nyíltabb megközelítést alkalmaznak majd a döntéshozatali folyamatokban, lehetővé téve a szervezet minden tagjának, sőt, még a szervezeten kívülieknek is a beleszólást. A gazdálkodási célokat a részvényesek, az alkalmazottak és a helyi közösségek közötti egyeztetések útján tűzik majd ki.
 A közösségi és mobil technológiák adaptálásával kétirányú kapcsolat alakul ki a vállalatok és a működési területüket alkotó közösségek között. 
 A Gartner szerint nem minden vállalat lesz képes és alkalmas az új "szociális-kapitalista" működési modell adaptálására, de az elkövetkező tíz évben azok közül fognak kiemelkedni a legnagyobb közmegbecsülésnek örvendő cégek, amelyek ezt megtették. 
 A cégvezetésnek és az informatikai szakmának is meg kell értenie a küszöbön álló változások üzleti és vállalatirányítási következményeit, és gondoskodnia kell azok informatikai és közösségimédia-technológiai, valamint szervezeti feltételeinek biztosításáról.

Kapcsolódó dosszié: Hitelesség az interneten