MVP-KMR: E-kereskedelem, a vállalkozások legszentebb Grálja?

2018. május 14. hétfő, 08:24 • MVP, KMR, Vállalkozz digitálisan, Modern Vállalkozások Programja, Google
Adminisztráció, könyvelés, papírmunka, bank– a vállalkozások döntéshozói számára az ügyintézés ördögi köre mindennapos. A „muszáj feladatok” minden szabad percet felemésztenek, miközben elszipkázzák az energiát a hasznos teendőktől. Az idő és pénzhatékony megoldásról az MVP közép-magyarországi rendezvénysorozatának soron következő állomásán hullott le a lepel.

Twitter megosztás
Google+ megosztás
Cikk küldése e-mailben
Cikk nyomtatása

A digitalizáció az élet minden területét bekebelezte, és nem kivétel ez alól a kereskedelem sem. Felgyorsult világunkban mindent egyszerűen, gyorsan és lehetőleg otthonról végeznénk, legyen szó a nagybevásárlásról vagy épp a csekkek kifizetéséről. A technológia vívmányai mindezt lehetővé teszik, sőt ennél még jóval többet is. Az e-kereskedelmi megoldásokba a Modern Vállalkozások Programjának közép-magyarországi rendezvénysorozatának tegnapi állomásán kaphattak széles körű betekintést a résztvevők, a szakma releváns képviselőitől.

Online fizetés nélkül nincs e-kereskedelem

Jelen korunk legértékesebb árucikke az idő. Legyen szó váráslóról vagy eladóról, a piac szereplőinek minden perc számít. S míg az előbbinek minden lehetőség adott az időhatékony vásárlásra, addig az utóbbi sok esetben komoly nehézségekkel küzd ezt illetően. Már csak azért is, mert Magyarországon a vásárlások csupán 20-30 százaléka történik online formában vagy bankkártyával.

„Az online bankkártyás fizetés sokkal egyszerűbb és jobb, hiszen a fogyasztó akár interakció nélkül fizethet, például a one click payment funkcióval, és ezeket a tranzakciókat a kereskedőnek is sokkal egyszerűbb nyilvántartania, nem beszélve arról, hogy az előre kifizetett termékek esetén az elállási ráta is sokkal alacsonyabb” – mondta Pacsirszky Tamás, a Barion Payment üzletfejlesztési vezetője az előadás során.

A fentieken túl az sem elhanyagolható, hogy az online fizetés esetén a kereskedő azonnal megkapja a termék árát, és temérdek papírmunkát spórol meg magának. Persze léteznek más, még komplexebb, idő-és pénzspóroló alternatívák a vállalkozók számára. Például az Otp eBiz, amelynek részletes működéséről és számtalan előnyéről Jósvai Tamás az Otp eBiz ügyvezető igazgatója tartott előadást.

„Az eBiz létrehozásával az volt a cél, hogy a vállalkozások nagyon egyszerűen tudjanak számlát kiállítani, számlát befogadni és ezek pénzügyi rendezését gond nélkül le tudják követni. Egy könnyen áttekinthető felületet akartunk létrehozni, ahol a cég a teljes pénzügyi helyzetét át tudja tekinteni. Ezen kívül egy tucatnyi hasznos funkcióval rendelkezik, például, ha egy adott cég üzleti partnere ellen csődeljárás indul, akkor azonnal értesítjük róla a felhasználót” – részletezte az MVP-KMR rendezvényen Tamás.

Boros Botond a Google Magyarország marketing igazgatója a gépi tanulás és a segítségnyújtás koráról beszélt, de az átalakult, olykor megdöbbentő médiafogyasztási szokásokról is komplex képet kaphattak a jelen lévők.

„Az online fizetés nagyon fontos része az e-kereskedelemnek, gyakorlatilag online fizetés nélkül nincs e-kereskedelem. Az egyszerűbb és biztonságosabb fizetésre pedig a gépi tanulás a válasz. A machine learning, azaz a gépi tanulás, abban tud segíteni, hogy kiszűri és megszabadítja a felhasználókat a bankkártyás visszaélésektől” – mondta Boros Botond

A rendezvényen a kis- és középvállalkozások mindennapjaiba is betekinthettek az érdeklődők gyakorlati példákon át, Dr. Dobrosi Orsolya a Nemzetgazdasági Minisztérium kereskedelmi főosztályvezetőjének kalauzolásával, de a Modern Vállalkozások Programjának eddigi sikereit és jövőbeli törekvéseit is megismerhették a résztvevők.

A Modern Vállalkozások Programjának következő állomásán szintén hasznos ismeretekkel bővülhet a döntéshozók eszköztára, így érdemes, még időben regisztrálni.

További információ: http://kmr.infoter.eu/