MVP- Digitális kereskedelem: út a sikeres vállalkozáshoz

2018. május 8. kedd, 09:26
Az e- kereskedelem robbanásszerű növekedése a kis és középvállalkozásokra is komoly hatást gyakorol, aki pedig most lemarad, az később kimarad a fejlődésből. De milyen technikai megoldásokat kínál a digitális kereskedelem a KKV-k számára, akár beszerzésről vagy profitmaximalizálásról legyen szó? Az MVP közép-magyarországi rendezvénysorozatának soron következő állomásán a digitális kereskedelem kerül górcső alá, ahol kérdés, nem marad megválaszoltalanul.

Twitter megosztás
Google+ megosztás
Cikk küldése e-mailben
Cikk nyomtatása

Meglovagolni a digitális változás hullámait, annyit tesz, mint gazdasági és technikai szempontból is a maximális fokozatra kapcsolni. Az internet és az okoseszközök térnyelésével a fogyasztói szokások is átalakultak, így nem lehet ezen változásokat figyelmen kívül hagyni, máskülönben a vállalkozás hamar csődbe juthat. De hol kell kezdeni?

A digitális kereskedelem a fogyasztói igény kielégítésének záloga

„2016-ban 5,2 százaléka volt a teljes kereskedelmi forgalomnak az online kereskedelem. Ez a dinamika pedig az évek előrehaladtával sem csökkent, sőt” – mondta Kis Gergely az Infotér elnökségi tagja.

A fogyasztói szokások a digitális eszközök robbanásszerű elterjedésével átalakulásra ösztönzik a kereskedőket. „Nem véletlenül szerveződött a május 10-én megrendezésre kerülő, a Modern Vállalkozások Programjának közép-magyarországi rendezvénye a Digitális kereskedelem témája köré, hiszen ez egy olyan jelenség, amivel foglalkozni kell. Ez a jelen és a jövő lehetősége, amit ki kell aknázni” – mondta a szakértő.

Tény, hogy a magyar vállalkozások zöme kényszerként, egyfajta „kötelező házi feladatként” éli meg a digitalizáció forradalmának kereskedelemre gyakorolt hatását, és a döntéshozók sokszor azt sem tudják, hogy kezdjék el az átállást. A Modern Vállakozások Programja többek között ebben is képes segítséget nyújtani, a szakmai napok és a személyes tanácsadás által.

Előnyök, hátrányok, use case – minden, amit tudni érdemes

Az MVP közép-magyarországi rendezvénye a digitális kereskedelemről, mint jelenségről, és annak gyakorlati hatásairól, előnyeiről rántja le a leplet. Az előadások során az e-kereskedelem minden aspektusát megismerhetik az érdeklődők.

Kiss Ervin Egon a számlázz.hu szakértője előadásában arra ad választ, hogy milyen technikai megoldások léteznek, amelyek egyszerűbbé teszik a mindennapi folyamatokat a KKV-k számára, az Electool ügyvezetője, pedig az elektronikus beszerzések szerteágazó megoldásait mutatja be.

A kerekasztal-beszélgetés során az érdeklődők testközelből ismerhetik meg az e-kereskedelem mibenlétét, ahol felmerülő kérdéseikre is szakszerű választ kapnak.

De mi az e-kereskedelem legnagyobb előnye? „Egyszerűbbé, átláthatóbbá, hatékonyabbá teszi a folyamatokat, vagy akár költséget is csökkenthet. Például elektronikus beszerzésel, árlejtéssel jelentős mértékű megtakarítás érhető el olyan eszközök vagy szolgáltatások beszerzésében, amelyeket sok beszállító képes szállítani, vagy éppen sok egymással egyenértékű termék/szolgáltatás érhető el a piacon  – mondta Kis Gergely az Infotér elnökségi tagja. A hogyanra az érdeklődők a rendezvény során kaphatnak választ.

A 2018. május 10-én a Google Groundban az MVP gondozásában megrendezésre kerülő Digitális Kereskedelem címet viselő rendezvény kiváló helyszín a fejlődésre. Kis Gergely szavaival élve: azért érdemes részt venni az eseményen, mert a szemléletformálás mellett, rengeteg hasznos ötletet, és tanácsot kapnak majd az érdeklődők, és azt is elárulják a téma szakértői, hogy merre érdemes indulni a digitalizáció rengetegében.

 

Részletes program és regisztráció:

http://kmr.infoter.eu/?p=rend