Ki, mit, mikor– mitől izzanak a megosztás és like gombok?

2019. április 2. kedd, 10:00 • Facebook, közösségi média, kutatás
A kék-fehér óriás több mint két milliárd felhasználóval rendelkezik, a napi szinten aktív másfél milliárd facebooker pedig elképesztően különböző megosztási és közösségi médiás szokásokat mutat. Megdöbbentő, de az egyik legfiatalabb generáció a legtartózkodóbb. Hiánypótló kutatás készült a Facebookos megosztási szokásokról.

Twitter megosztás
Google+ megosztás
Cikk küldése e-mailben
Cikk nyomtatása

A legfrissebb 2018-as kutatás szerint a Facebooknak 2,27 milliárd felhasználója van, a rengeteg profil közül pedig meglepően sok az aktív fiók, amelyeket minden nap használnak. Szó sincs róla, hogy kezdene elnéptelenedni, mint mondjuk anno a nagyobb közösségi oldalak. Sőt.

Másodpercenként új fiókok, ezernyi eltérő szokással

Mi sem mutatja jobban a Facebook népszerűségét, mint az, hogy az új profilok száma másodpercenként hattal növekszik. A napi másfél milliárd aktív felhasználó pedig szorgosan oszt, like-ol, is kommentál mindent.

Pontosabban, a minden nap Facebookozók 56 százaléka oszt meg naponta többször is tartalmat, míg a minden nap egyszeri megosztás csak a 28 százalékukra jellemző. 11 százalékuk hetente néhányszor, 3 százalékuk hetente egyszer oszt meg valamit, míg 2 százalékuk kevesebb mint havonta egyszer.

A férfi és női közösségi média használatban is vannak eltérések. A férfiak 8 százalékkal több politikai tartalmat osztanak meg, mint a nők, akik inkább az általános tartalmakat osztják 5 százalékkal többször, mint a férfiak. Sőt az inspiráló idézetek, és kajafotók láttán is gyakrabban nyomnak a megosztásra.

Abban mindkét nem pontosan ugyan olyan megoszlással ért egyet, hogy a cuki kutyás és állatos fotókat meg kell osztani, ez mindenkire jellemző.

Ami a millenniuminak érték a Z-nek nem

A millenniumi azaz Y generációtól azt várnánk, hogy állandóan posztol, megoszt, like-ol, követ és gyakorlatilag a közösségi média felületen éli az életét. Ezzel szemben pont, hogy ez a generáció az, amelyik a lehető legkevesebbszer szeret megosztani például politikai kontentet, viszont meme-ket és vicces videókat minden generációt überlően oszt.  

A milleniumiak közül egyébként a férfiak osztják meg a legkevesebb tartalmat a Facebookon.

A baby boomerek nagyon aktívak. Az X generáció női képviselői 18 százalékkal több esetben nyomnak a megosztásra cuki állatos vagy babás képek láttán, mint bármely más korosztály, illetve 10 százalékkal gyakrabban vándorol az egér a megosztásra egy megnyerő ételfotó láttán.

A generáció férfitagjai nagyon aktívak a politikai tartalmak megosztásában (7 százalékkal gyakrabban osztják, mint az átlag), viszont egyáltalán nem szeretik megosztani a meme-ket és a szatírikus írásokat. Utóbbi az X generációs nőkre is igaz.